Utforska och upptäcka!




Jag blir galen på allt testande. Jag trodde i min enfalld att boken "så funkar det" skulle lösa alla "varför eller vilket" men icke det. Har däremot utvecklat ett visst nyfiket behov av att istället testa hur saker och ting fungerar. För att få er att förstå varför jag känner mig rätt less och galen kan vi dra några exempel...

Vad händer om man:

Fyller mammas vinterskor med vatten?
Tar pilen ( från piltavlan) och trycker in den i en uppblåsbar pool?
Tejpar igen toalettrullar med ett kilo tejp?
Drar Elma sittandes på en saccosäck runt lägenheten i cirklar?
Tänker peta Elma i ögat med en leksaks lyckstolpe?
Trycker ut en hel schampooflaska i badkaret? (hänt fler än en gång)
Tar en sax och klipper i byxan?
Knyter ihop morbrors skosnören?
Släpper händerna när man cyklar?
Kastar en glasburk mot asfalten?
Kastar upp en metallbit (locket från en lyckstolpe) mot klätterställningen i lekparken?


NEJ listan kan göras såå lång! Hoppas att "testa sig fram perioden" snart är över!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0